Søndag, d. 2. marts 2008. Kl. er 18.26, jeg ligger på sofaen med min computer. Jeg er ½-vejs inde i There Will Be Blood, og tager lige en kort pause. Jeg venter egentlig mest på, at min mave skal holde op med at gøre ondt, og desuden var jeg lige på chatten med min mor. Ja, min mor skriver på chatten, omend vores konversationer endnu er en smule langsomme.

Min mave gør ondt fordi jeg har spise følgende idag: 1 skål havregryn med rosiner, en kvart melon og 2 bananer, 2 rugboller med ost og kylling, 3 stykker pizza, ½ pose lakrids, en træstamme og en halv pose chokoladeovertrukne roser. Dertil 2 sodavand. Samlet kalorieindhold? No idea, men through the roof, det er helt sikkert.

 Grunden til det gevaldige indtag skal, udover min medfødte appitet, nok søges i weekedens cykeludfoldelser, hvor man jo bruger en masse energi. Jeg kørte mountain-bike med Ordrup CC igår, hvor jeg havde imponerende gode ben. Jeg sad med det hurtige hold hele vejen, og jeg sad sågar oppe foran og trak et godt stykke af vejen hjem.

Idag har jeg trillet 54 km. sammen med fætter-Per, så det er blevet til over 100 km. her i weekenden. Og hvis man ikke passer på, ryger der nemt alt for mange kalorier indenbord efterfølgende. Kroppens måde at sige “tak for træning” på, i guess. Jeg skal dog have fundet en måde at håndtere den ustyrlige appetit på, for det er selvf. ikke godt at hælde 2000 kcal. direkte i mavesækken efter end cykeltur, hvis det vel at mærke kommer af chokolade, pizza og sodavand.

*Dette er bare et dagbogsnotat om cykling – intet mere.

