Jeg tager til Thailand i april – nærmere bestemt Chiang Mai. Jeg har tilmeldt mig et forløb, som starter med 4 ugers undervisning, efterfulgt af 4 måneder, hvor jeg skal undervise Thailandske børn i engelsk. Jeg er meget spændt, og egentlig ikke i tvivl om, at jeg har truffet den “rigtige” beslutning. Familie/omgangskreds har hovedsageligt sagt, at det da lød spændende. Nødvendigvis ser de min beslutning som en lille smule desperat – som følge af, at jeg ikke har kunnet få et job i DK. Det er okay.

Når jeg flytter til Thailand, vil jeg starte denne blog op for alvor, og beskrive mine oplevelser derude. Jeg er ganske sikker på, at der vil være flere interessante hændelser at fortælle om, end tilfældet er p.t. Det er min hensigt, at tage til Thailand for minimum 1 år. Men det er ikke rigtigt en bekymring på nuværende tidspunkt. Det vigtigste er at komme derud og tage udfordringerne med hævet pande og smil på læben. Jeg føler mig beredt på dette. Hvis nogen spørger, hvad den bedste grund er, til at jeg tager afsted, er svaret: Dette projekt er det første større projekt, som jeg 100% selv har truffet beslutning om. Det er også det første projekt i årevis, som jeg 100% ærligt kan sige, at jeg har lyst til at give alt hvad jeg har.

Der vil komme meget mere om Thailand her, og der vil også komme meget mere om mine tanker med at tage afsted, mine følelser omkring, og mine forberedelser. Der er ca. 4 måneder til jeg skal flyve.

Drak mig fuld igår. Første gang i 4½ måned. Det var fint nok, indtil jeg jeg skulle sove, hvor jeg gentog tidligere tiders rutine. Havde ikke store forventninger om, at det ville gå specielt anderledes, eller være specielt anderledes. Fint nok at konstatere det. Konklusionen er ganske enkel – alkohol er ikke en ven af mine. Jeg vil kunne tillade mig selv at drikke ved ganske sjældne lejligheder, men som hovedregel vil jeg praktisere afholdenhed. Anyways – nu står det her, sort på hvidt: alkohol er min fjende.

